gratis software en apps downloaden
Gratis software en apps zoeken:

Gratis Bijbel Software en Apps

Een bijbel is niet alleen meer op papier te bestuderen. Met speciale software en apps kunt u de bijbel ook op de computer, tablet en smartphone lezen. Op deze pagina vindt u een overzicht van gratis bijbelsoftware en mobiele apps.



Open Doors GebedsApp logo
Open Doors GebedsApp

gratis Android app
gratis iOS app

Het aantal gelovigen in Nederland neemt nog ieder jaar af, maar er zijn toch nog genoeg mensen die iedere week naar de kerk gaan. Wereldwijd is dat net wat anders en zijn er toch nog behoorlijk veel gelovigen. Als u wat vaker stil wilt staan bij uw geloof en op zoek bent naar meer verbinding met andere christenen, dan is de Open Doors GebedsApp daar een prima hulp bij. Deze app heeft een speciale gebedskalender, waarmee u iedere dag bidt voor een specifieke situatie of een land. Iedere dag ontvangt u een gebeds- of dankpunt uit de vervolgde kerk en ieder gebedspunt wordt begeleid door een afbeelding of een video. Zo is het iedere dag wat makkelijker om te bidden voor alle vervolgde zusters en broeders. 

De Open Doors GebedsApp is gratis te gebruiken en de app is beschikbaar voor iOS en Android.



Hoewel gelovigen over het algemeen regelmatig naar de kerk gaan, is het geloof niet alleen daar aan verbonden. Het draait eveneens om andere momenten en om het zorg dragen en bidden voor andere mensen. Hiervoor zijn allerlei manieren te bedenken en de Open Doors GebedsApp is er daar een van. Open Doors is een internationale christelijke organisatie die christenen die het moeilijk hebben ondersteunt. Denk aan christenen die te maken hebben met discriminatie, geweld of gevangenschap. De organisatie steunt christenen die vanwege hun geloof vervolgd worden. U heeft dezelfde kans, want met deze app bidt u iedere dag voor christenen in allerlei situaties en landen. De app geeft u dagelijks een gebedspunt uit de vervolgde kerk en zo bid u mee. Het gebed is namelijk hèt fundament van Open Doors.

Wanneer u de app de eerste keer opent wordt gevraagd of u meldingen wilt ontvangen. Dat is op zich handig, want zo weet u bijvoorbeeld wanneer er een nieuw gebedspunt klaarstaat. Verder maakt u een account aan met uw e-mailadres of logt u in met uw Facebook-account. U gaat dan wel akkoord met het privacybeleid. De app heeft een eenvoudige interface met daarop meteen al het gebedspunt van de dag. Dat omschrijft onder meer het doel waarvoor gebeden moet worden en om welk land het gaat. Onderaan de tekst ziet u een knop om het gebed toe te voegen. Er verschijnt dan een veld waarop u zelf uw gebed of iets anders typt en dat toevoegt. Dat is voor iedereen leesbaar.

Rechts onderaan ziet de knop 'Ik bid mee' en als u daar op klikt dan geeft u aan dat u heeft gebeden. Verder ziet u helemaal onderaan hoeveel mensen al hebben gebeden en daar vindt u eveneens de knop om een gebed met anderen te delen, om anderen aan te moedigen eveneens te bidden. Dat is op meerdere manieren mogelijk. Bovenaan scrolt u door alle gebedspunten heen en komt u bij eerdere gebedspunten terecht.

Open Doors GebedsApp heeft de volgende kenmerken:

  • gratis gebedskalender voor iOS en Android,
  • log in met uw e-mailadres of Facebook-account,
  • stel notificaties in,
  • ontvang iedere dag een nieuw gebedspunt,
  • geef aan dat u heeft gebeden,
  • voeg uw eigen gebed toe en check die van anderen,
  • deel een gebed op meerdere manieren

Open Doors GebedsApp screenshots



Website van de makers van Open Doors GebedsApp

website van Bijbel Open Open Doors GebedsApp download voor Android Open Doors GebedsApp download voor iOS


Bijbel Open logo
Bijbel Open

gratis Android app
gratis iOS app

De Evangelische Omroep is de grootste omroep voor gelovige Nederlanders en die omroep heeft met Bijbel Open een mooie eigen app. Die biedt een extra kijk in de Bijbel en verder is er meer dan genoeg materiaal om uzelf beter te verdiepen in de Bijbel en de EO zelf. De app heeft verschillende onderdelen. Zo is er iedere dag een nieuwe video-mediatie van dominee Arie van der Veer, zijn er dagelijkse online overdenkingen van de Bijbel, aangevuld met gebed en meer. Bovendien heeft Bijbel Open inspirerende liederen om mee te zingen.

Bijbel Open is helemaal gratis te gebruiken en beschikbaar voor iOS en Android.

De app is ooit ontstaan om de Bijbelverhalen te delen en de inhoud van Bijbel Open komt onder meer uit het radioprogramma de Bijbel Open van de EO en het televisieprogramma Nederland Zingt. Naast de bijdragen van dominee Arie van der Veer vindt u hier bijdragen van onder meer Jurjen ten Brinke, Orlando Bottenbley, Paul Visser, Mirjam Kollenstaart of Andries Knevel. Het is een makkelijke app om samen met anderen samen te komen voor de Bijbel en daar zo mee om te gaan en van te leren.

De app is te gebruiken zonder account. Als u de app opent dan ziet u direct de meditatie van de dag, in de vorm van een video, met daaronder de tekst uit de Bijbel. Iedere meditatie bestaat uit een korte overdenking en een bijhorend lied van Nederland Zingt. Dat vindt u onderaan de tekst, eveneens in de vorm van een video. Bovenaan de meditatie vindt u de titel ervan en de datum van de dag.

Het is mogelijk om eerdere meditaties terug te kijken en daarvoor klikt u rechtsboven op het kalendertje, waarna de ingebouwde kalender wordt geopend en u simpelweg de dag selecteert waarvan u de meditatie wilt bekijken. Verder deelt u een meditatie direct via uw sociale media, Whatsapp of e-mail. In het uitklapbare menu van de app vindt u de andere mogelijkheden. Zo worden hier talloze thema’s weergegeven, die onderwerp waren van de meditaties, zoals bezorgdheid, het Bijbels ABC, geloven, genade, Gods liefde en nog veel meer. Van al die onderwerpen ziet u weer de video van dominee Van der Veer. Bovendien is de app makkelijk te doorzoeken op thema, zoals ‘troost’ of ‘Pasen’.

In het menu van Bijbel Open vindt u nog de biografieën van alle personen die bijdragen aan de app. De teksten uit de Bijbel zijn weergegeven met een link, die u direct naar de betreffende tekst uit de Bijbel leidt op Bijbel Online. Daar scrolt u dan simpel door de Bijbel heen, bladert u door naar de volgende of de vorige pagina of zoekt u simpel op een betreffende passage of boek uit de Bijbel. Dit is eveneens te delen op uw sociale media, Whatsapp of e-mail.

Bijbel Open heeft de volgende kenmerken:

  • gratis beschikbaar voor iOS en Android,
  • biedt iedere dag een nieuwe video-mediatie van dominee Arie van der Veer,
  • heeft inspirerende liederen om mee te zingen,
  • kijk eerdere meditaties terug,
  • lees de Bijbel en zoek op hoofdstuk of boek,
  • deel de meditaties via sociale media, Whatsapp of e-mail.

Bijbel Open screenshots



Website van de makers van Bijbel Open

website van Bijbel Open Bijbel Open download voor Android Bijbel Open download voor iOS


OpenLP Bijbel App logo
OpenLP

gratis cloud software
gratis Android app
gratis iOS app

Het is mogelijk om een kerk- of andere religieuze dienst te presenteren met behulp van Powerpoint of een ander presentatieprogramma. Er bestaat echter ook software die specifiek voor dit doeleinde ontwikkeld is. De open source software van OpenLP bijvoorbeeld laat u binnen mum van tijd een dienst samenstellen en presenteren.

OpenLP is een gratis programma waarmee u presentaties voor religieuze diensten maakt. Zo kunnen bijbelverzen in de geïntegreerde database worden opgezocht en toegevoegd. Binnen het programma kunnen ook bijbelse muzieknummers worden opgeslagen en beheerd inclusief de naam van de auteur en het onderwerp. Door deze elementen steeds op een andere manier samen te voegen ontstaat een nieuwe dienst rond het gekozen thema.

OpenLP is flexibel en is in staat om diensten in korte tijd op te zetten. Het kan de gecreëerde presentatie voor het publiek afspelen. De diashow kan binnen het programma aangemaakt en aangepast worden en het is mogelijk om een LibreOffice of PowerPoint presentatie te importeren. Ook kunt u video's in de presentatie opnemen en deze vanuit het programma starten, pauzeren en weer hervatten.

Er zijn ook mobiele apps voor Android en iOS beschikbaar. Hiermee kunt u via de smartphone op afstand de computer bedienen waarop OpenLP draait. Via de smartphone app gaat u naar de volgende dia of video zonder de computer te hoeven aanraken. Het desktopprogramma is open source en kan dus onbeperkt gratis gebruikt worden. Voor installatie van de mobiele apps moet wel eenmalig een klein bedrag betaald worden.

OpenLP heeft de volgende kenmerken:

  • gratis religieuze bijeenkomsten software, 
  • open source licentie, 
  • religieuze diensten met muziek en verzen samenstellen, 
  • geïntegreerde bijbel database, 
  • met uw smartphone bedienen via een afstandsbediening app, 
  • verschillende afbeeldingstypes importeren, 
  • video in presentatie opnemen en pauzeren en herstarten, 
  • geschikt voor Linux, Mac en Windows systemen.

OpenLP screenshots



Website van de makers van OpenLP

website van OpenLP OpenLP download pagina


Bijbel App logo
Bijbel App

gratis cloud software
gratis Android app
gratis iOS app

Steeds meer gelovigen lezen de Bijbel digitaal. Dat is makkelijk, want met een app heeft u het boek altijd bij de hand. Daarom komt deze Bijbel App goed van pas. Met deze app leest u de Bijbel op een prettige manier. Bovendien bevat de app meer dan 1200 Bijbelversies, in honderden talen. De interface is grotendeels naar uw eigen smaak in te stellen en een aantal Bijbels is zelfs offline te lezen, wat weer handig is voor de momenten dat u even zonder internetverbinding zit. Verder maakt u bladwijzers aan en voegt u notities toe.

De Bijbel App is gratis te gebruiken en beschikbaar voor iOS en Android. Verder is dit platform online in uw browser te gebruiken.

De Bijbel App is een erg volledige app. U moet wel ingelogd zijn om de app te gebruiken en inloggen doet u met uw Facebook- of Google-account of u maakt een account aan met uw e-mailadres.

Wanneer u de app dan voor het eerst opent wordt u gevraagd of u het 'Vers van de dag' wilt toestaan. Dat hoeft niet, maar als u op 'Yes' klikt krijgt u iedere dag een notificatie met een vers uit de Bijbel, dat speciaal voor die dag is geselecteerd. Dan is het bij de instellingen mogelijk om de taal te veranderen in het Nederlands, waardoor de taal van de app en die van de Bijbels in het Nederlands weergegeven worden. Op het thuisscherm ziet u iedere dag het nieuwe vers en daarnaast andere nuttige informatie en tips.

Onder de tab 'Lezen' gaat u de Bijbel lezen. Hierbij is de interface aan te passen. Zo verandert u het lettertype en de lettergrootte van de tekst, verandert u de kleur van de app, schakelt u van de dagmodus over naar de nachtmodus en meer.

Bovenaan uw scherm ziet u een icoontje van een luidspreker en als u daar op klikt hoort u de audio van de Bijbel en wordt de Bijbel voorgelezen. U scrolt eenvoudig door de tekst naar beneden en met de pijltjestoetsen gaat u naar de vorige of naar een volgende pagina. De tekst van de Bijbel is nog te veranderen in meer dan dertig talen en u kiest uit populaire versies, zoals de SV1750, NBG51, Het Boek en de BasicBijbel. Verder voegt u uw eigen versafbeeldingen, markeringen, bladwijzers en notities toe en bepaalde versies zijn direct te downloaden voor offline gebruik.

Onder de tab 'Leesplannen' maakt u uw eigen leesplannen aan, over uiteenlopende onderwerpen uit de Bijbel. Zo gaat u nadenken over wat er in de Bijbel gebeurt en het is een uitstekende manier om het geschrift te bestuderen. Ieder leesplan is weer te delen via messenger, e-mail of sociale media of op te slaan, zodat u er op een later moment mee aan de slag gaat. Hier vindt u verder interessante video's en fragmenten van onder meer 'The Bible' TV miniseries' en het 'The Lumo Project'. Als laatste heeft de app een handige zoekfunctie, waarmee u de Bijbel doorzoekt op trefwoorden.

Bijbel App heeft de volgende kenmerken:

  • gratis beschikbaar voor iOS en Android,
  • werkt verder online in uw browser,
  • inloggen met uw Facebook- of Google-account of e-mailadres,
  • bevat meer dan 1200 Bijbelversies in honderden talen,
  • bepaalde versies zijn te downloaden voor offline gebruik,
  • bevat audio versies van de Bijbel In het Nederlands beschikbaar,
  • maak uw eigen leesplannen om de Bijbel te bestuderen.

Bijbel App screenshots



Website van de makers van Bijbel App

website van Bijbel App Bijbel App download voor Android Bijbel App download voor iOS


JW Library bijbel logo
JW Library

gratis Windows software
gratis Android app
gratis iOS app

Iedereen kent ze wel, de Jehovah’s Getuigen die langs de deuren gaan om te praten over hun geloof. Meestal worden ze de deur gewezen en wordt zelfs hun boekje De Wachttoren geweigerd. Toch blijven ze volharden in hun geloof. Een app als JW Library zal daar een flinke steun bij in de rug zijn. JW Library is een officiële app, die ontwikkeld is door Jehovah’s Getuigen zelf. De app biedt een fraai kijkje de keuken van de Jehovah’s en geeft verschillende Bijbelvertalingen en daarnaast boeken en brochures die nodig zijn voor Bijbelstudie.

JW Library is gratis te gebruiken en beschikbaar voor iOS, Android, Windows en Amazon Kindle.

Jehovah’s Getuigen gaan met hun tijd mee en maken niet alleen maar gebruik meer van fysieke folders en boeken. Deze app is een handige handleiding om meer te leren over het geloof en zorgt er gelijk voor dat dit allemaal wat laagdrempeliger gebeurt, want u heeft genoeg aan de app en hoeft geen bergen papierwerk meer mee te slepen.

De app is direct te gebruiken en inloggen is niet nodig en hoewel de app zelf niet in het Nederlands is, staat er wel veel materiaal in het Nederlands op. U stelt de taal zelf in. Op het hoofdscherm vindt u meteen al enkele belangrijke zaken, zoals recente video’s en artikelen. Helemaal onderaan ziet u verschillende tabs naar andere websites van de Jehovah's. Het menu aan de onderkant brengt u naar de andere onderdelen van de app.

JW Library is, de naam zegt het al, een bibliotheek aan Bijbelse informatie. Onder de tab ‘Bible’ vindt u vertalingen van de Bijbel in 157 talen. Als u op uw gewenste Bijbel klikt wordt deze direct gedownload naar uw telefoon, waarna u een introductie leest, de verschillende boeken uit de bijbel ziet, een inhoudsopgave tegenkomt en meer. Wanneer u op een hoofdstuk klikt wordt de tekst ervan in een nieuw venster geopend en begint u met het lezen van de Bijbel. Als u daar geen zin in heeft dan klikt u op de afspeelknop en wordt het betreffende deel voorgelezen. Verder is het mogelijk om een notitie toe te voegen of het lettertype en de lettergrootte te veranderen. Het is mogelijk om de beschikbare vertalingen met elkaar te vergelijken door op een versnummer te klikken en om een bladwijzer toe te voegen, als u op een later moment verder wilt lezen. Daarnaast zijn er bijbehorende voetnoten en verwijzingstekens.

Onder de tab ‘Publications’ vindt u een breed scala aan belangrijke publicaties van de Jehovah’s Getuigen, zoals brochures, werkboeken, programma’s en natuurlijk de Wachttoren. Om door te gaan naar een volgende bladzijde of naar een andere publicatie, veegt u naar links of naar rechts. Met de zoekfunctie doorzoekt u een publicatie makkelijk op trefwoord.

De app biedt verder video’s en audio, over belangrijke onderwerpen van de Jehovah's en video’s zijn te downloaden en de audio is direct af te spelen. Verder is er nog een lijst van belangrijke bijeenkomsten en is er ruimte voor persoonlijke studie.

JW Library heeft de volgende kenmerken:

  • lees de Bijbel, voeg bladwijzers en notities toe of speel de audio ervan af,
  • gratis beschikbaar voor iOS, Android, Windows en Amazon Kindle,
  • werkt zonder in te loggen,
  • biedt 157 vertalingen van de Bijbel,
  • biedt verder alle belangrijke publicaties van de Jehovah's Getuigen,
  • bekijk en beluister video’s en audio,
  • geeft een lijst van belangrijke bijeenkomsten,
  • geeft ruimte voor persoonlijke studie.

JW Library screenshots



Website van de makers van JW Library

website van JW Library JW Library download voor Windows JW Library download voor Android JW Library download voor iOS


e-sword bijbel logo
e-Sword

gratis Windows software
gratis Mac software
gratis Android app
gratis iOS app

e-Sword is een handige manier voor uw bijbelstudie. Er zijn nog genoeg mensen die de bijbel op de ouderwetse manier lezen, dus de papieren versie, maar het is tegenwoordig net zo makkelijk om dat digitaal te doen. e-Sword is dan een prima oplossing, zeker omdat de applicatie voor meerdere platformen beschikbaar is en zo onderweg te gebruiken is. e-Sword biedt een plezierige en verrijkende manier om de bijbel te bestuderen. De applicatie heeft alle bijbels, commentaren, woordboeken en de optie om zelf notities toe te voegen. e-Sword is gratis te gebruiken en de software is beschikbaar voor Windows en macOS. Er zijn nog apps voor iOS en Android.

e-Sword is bedoeld om bijbelstudie wat meer toegankelijk te maken. Het is een van de meest uitgebreide applicaties in zijn soort en zal u zeker verder helpen. De gebruiksvriendelijkheid is groot en er zijn veel geavanceerde functionaliteiten om u te helpen bij uw bijbelstudie. e-Sword heeft alles wat u nodig heeft. Er zijn aardig wat verschillende versies van de bijbel en e-Sword heeft er daar een heleboel van, zoals de Amerikaanse standaardversie, de Bijbel in basis Engel3, de Internationale standaardversie en nog veel meer. Bovendien vindt u hier bijbels in meer dan 70 talen. Zo checkt u de traditionele bijbels, volledige bijbelteksten in meerdere vertalingen, bijbels in hun originele taal en vindt u hier een mooie reeks commentaren en woordenboek, die erg goed te gebruiken zijn bij uw studie. Zo vergelijkt u teksten met elkaar en krijgt u een duidelijk overzicht van wat er allemaal mogelijk is.

De software is snel en makkelijk te downloaden en werkt goed. De interface is niet de meest in het oog springende en lijkt een beetje op die van een gemiddelde tekstverwerker, maar is wel efficiënt. In de kolom aan de linkerkant van uw scherm ziet u alle beschikbare bijbels. Er is iedere dag een nieuwe tip, maar die optie is in het pop-up venster dat dan verschijnt uit te schakelen, als u daar geen behoefte aan heeft. Als u op een bijbel klikt wordt de inhoud ervan in de vensters rechts van die kolom weergegeven. De hoofdstukken worden eveneens netjes onder elkaar aan de linkerkant van uw scherm getoond. Onder iedere tekst zijn knoppen om zelf tekst toe te voegen.

Het programma werkt bijna als een soort wikipedia en u leest eenvoudig de teksten die u wilt lezen. Verder zijn er meerdere gesproken preken. Er is een krachtige zoekfunctie om te zoeken op trefwoord en zelfs op nummers. Het programma heeft dus een geïntegreerde editor om zelf mee aan de slag te gaan. Zo maakt u onder meer uw eigen preken, bijbelstudies, notities van uw studie of begint u een eigen dagboek. De editor werkt prima en heeft zelfs een spellingcontrole en een thesaurus. Als laatste biedt e-Sword nog een breed scala aan naslagwerken om uw kennis nog verder uit te diepen.

e-Sword heeft de volgende kenmerken:

  • gratis bijbelstudie voor Windows en macOS, 
  • heeft apps voor iOS en Android, 
  • is een goede hulp bij uw bijbelstudie, 
  • biedt bijbels in meer dan 70 talen, 
  • check bijbels en bijbelteksten, 
  • zoek op trefwoord of nummer, 
  • voeg zelf notities toe met de geïntegreerde editor.

e-Sword screenshots



Website van de makers van e-Sword

website van e-Sword


Olive Tree Bible App logo
Olive Tree Bible App

gratis Windows software
gratis Mac software
gratis Android app
gratis iOS app

Olive Tree Bible App is een gratis bijbelstudie programma voor Mac en Windows. Ook zijn er mobiele apps voor Android apparaten, de iPad en de iPhone.

Olive Tree Bible App is één van de meest uitgebreide tools in deze categorie. Het ziet er waanzinnig mooi uit en bevat onder andere digitale landkaarten waarop te zien is waar passages in de bijbel zich hebben afgespeeld. Wanneer u een online account aanmaakt worden de Olive Tree Bible App gegevens tussen uw mobiele apparaten en laptops gesynchroniseerd. In de online winkel van de makers downloadt u tegen betaling verschillende studiebijbels.

Olive Tree Bible App heeft de volgende kenmerken:

  • gratis bijbelstudie software en app,
  • desktopapplicatie voor Mac OS en Windows,
  • mobiele apps voor Android en iOS.

Olive Tree Bible App screenshots



Website van de makers van Olive Tree Bible App

website van Olive Tree Bible App Olive Tree Bible App download pagina

Op de website van de ontwikkelaars van deze gratis software kunt u meer informatie vinden en kunt u de software downloaden.